Kalandfilmek

[kaland][bleft]

Színészek

[színész][bsummary]

80-as évek

[80-as évek][grids]

Vígjáték

[vígjáték][twocolumns]

Ágyúgolyó futam filmek, szereplők, történet, ajánló

Ágyúgolyó futam filmek

Ágyúgolyó futam filmek, szereplők, történet, ajánló




Ágyúgolyó futam filmek ajánló

 
      Ágyúgolyó futam filmek recept: végy egy csapat befutott világsztárt, ültesd be őket Amerika legőrültebb autóversenyébe, az akciót vegyítsed egy fergeteges komédiával, és máris kész a film, amely tömegeket vonz a moziba. 
   Az Ágyúgolyó futam nem más, mint egy illegális autóverseny, amelynek során a versenyzők Amerika egyik partjától a másikig jutnak el. A filmek ötletének alapjául a 70-es években, a valóságban lezajlott versenyek szolgáltak. A versenyzők általuk választott járművel és úton juthattak el a célig.

 


Ágyúgolyó futam 1981 szereplők, történet









     A legtöbbünknek elevenen emlékezetébe vésődött az Ágyúgolyó futam film bevezető jelenetei közül, amikor a két bombázó hölgy által vezetett Lamborghini úgy hagyja le a rendőrautókat a sztrádán, mintha azok állnának. Jill (Tara Buckman) és Marchie (Adrienne Barbeau) a két hölgy a verseny egyik esélyesei.
     A filmnek a fő cselekményszála J.J. (Burt Reynolds) és Victor (Dom DeLuise) körül szövődik, akik elrabolják a fotós Pamelát (Farrah Fawcett), és egy mentőautóval szelik át a földrészt. Külön érdekessége ennek, hogy a forgatókönyvíró Brock Yates és a rendező Hal Needham ugyanezt a járművet használta a ’79-es, valódi Ágyúgolyó futam versenyen.
     Jamie (Dean Martin) és a szerencsejátékos Morris (Sammy Davis Jr.) papoknak öltözve, egy Ferrarin indulnak útnak. Ennek is volt valóságalapja az 1972-es versenyből.
     Jackie Chan, a hongkongi kung fu filmekből – aki  akkor még nem volt olyan ismert nyugaton – egy számítógéppel vezérelt, rakétameghajtású Subaruval száll versenybe.
     Roger Moore saját nevén versenyzik egy Aston Martinnal, és James Bondként viselkedik.
     Egy közel-keleti sejk (Jamie Farr), egy fehér Rolls-Royce-szal versenyez.
    Rajtuk kívül még egy rakás ismert személyiség, vagy színész felbukkan. A történetet nem szeretném lelőni, aki látta, úgyis ismeri, aki meg nem, az feltétlen nézze meg!
    Az Ágyúgolyó futam film többnyire negatív kritikákat kapott. Ennek ellenére 1981-es bemutatásakor az év hatodik legnagyobb bevételt hozó filmje volt és nagy közönségsikert aratott.

 



Ágyúgolyó futam 2. 1984 történet, szereplők




Ágyúgolyó futam 2. filmjelenetek
Ágyúgolyó futam 2. filmjelenetek


     Az Ágyúgolyó futam 2. című film ott folytatta, ahol elődje. Itt is J.J. és Victor alkotják a fő szálat – akik katonának öltöznek – és összetalálkoznak két apácának öltözött hölggyel, Betty-vel (Marilu Henner) és Veronica-val (Shirley MacLaine).
     A sejknek ezúttal nagy szerepe van az új verseny megrendezésében és újra felbukkan Jamie és Morris is. Dean Martin-nek egyébként ez volt az utolsó filmszerepe.
    A közben hongkongi akció-vígjátékokban is már egyre ismertebbé váló Jackie Chan ezúttal egy hatalmas társsal (Richard Kiel) együtt versenyez, akit többek közt Vasfogúként ismerhettünk a James Bond filmekből. Susan Anton és Catherine Bach egy Lamborghini -vel versenyez és feltűnik a régi krimisorozatokból ismert Telly Savalas is. Tony Danza egy orangutánnal versenyzik és Frank Sinatra is felbukkan a színen.
    Az Ágyúgolyó futam 2. sok mindenben hasonlított az első filmre, ezért nem okozott igazi meglepetést. Rossz kritikákat kapott és egy csomó Arany Málna jelölést, valamint a bevétel is jócskán elmaradt az előző filmhez képest. Szerintem nem rossz film, de az Ágyúgolyó futam filmek közül ez volt a legkevésbé meglepő.

 



Sebességzóna 1989 film szereplők, ajánló




Sebessegzóna filmjelenetek
Sebességzóna filmjelenetek

     A Sebességzóna című film már újabb szereplőkkel és színészekkel készült. Az Ágyúgolyó futam 3. egy háromnapos verseny Washingtonból Santa Monica-ba.
     Charlie-t (John Candy) barátja Gus (Eugene Levy) ráveszi, hogy vigye magával Tiffany-t (Donna Dixon), a színésznőt. Vic (Joe Flaherty) és Alec (Matt Frewer) egy Jaguárral versenyez, Lee (Melody Anderson) és Margaret (Shari Belafonte) egy Ferrarival. A két milliomos, Nelson és Randolph (Dick Smothers és Tom Smothers) repülővel akarnak eljutni a célba.
     A versenyt figyeli két fanatikus tv- riporter is, Heather (Mimi Kuzyk) és Jack (Tim Matheson), két rendőr, Spiro (Peter Boyle) és Whitman (Don Lake) pedig igyekszik letartóztatnia a versenyzőket.

      A filmben felbukkan a romantikus kalandfilmekből sztárrá vált Brooke Shields, Lee Van Cliff, Alyssa Milano és Carl Lewis is.
     Nekem mindig is tetszett a Sebességzóna, különösen, hogy más, mint az előző Ágyúgolyó futam filmek. A kritikusok lehúzták, Brooke Shields – aki önmagát játszotta – megkapta a legrosszabb mellékszereplő díjat, és a siker ismét elmaradt. Bár megbukott a Sebességzóna, valószínű, hogy videón nagyobb sikere lett.



Ajánlott cikk: Akadémia vígjátékok

 

Ha tetszett, nyomj egy lájkot, s ha szeretnéd, hogy mások is megismerjék, meg is oszthatod!




A cikk engedély nélküli felhasználása, másolása esetén a szerző jogi fellépéssel élhet!

Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.